170 000 évre elegendő energiaforrás lehet az emberiség lába alatt
Elképesztően sok hidrogén lehet a földkéregben lévő tározókban – annyi, hogy hosszú időre megoldaná az emberiség energiaproblémáit.
Elképesztően sok hidrogén lehet a földkéregben lévő tározókban – annyi, hogy hosszú időre megoldaná az emberiség energiaproblémáit.
Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.
A harc ritkán szól a környezetvédelemről, és egy új dél-koreai harckocsi gyártója sem valószínű, hogy emiatt váltja le a dízelt: több szempontból is jobb lehet a hidrogénhajtású harckocsi, mint a hagyományos.
Nem csak járművek üzemanyának tárolására, de otthoni energiaforrásként is használhatók lennének.
Első ránézésre a hidrogénüzemű autók rendkívül ígéretesnek tűnnek, és a legoptimistább támogatói tíz éve biztosak voltak benne, hogy 2020 után tömegével száguldanak Európa útjain. Mostanra a villanyatózáshoz hasonló “kiábránduláson” van túl a hidrogénmeghajtású járművek piaci is. A PULSE határokon átnyúló európai anyagban járt utána, hogy áll térnyerésük kontinens-szerte.
Komoly előrelépést hozhat a még eleve csak a szárnyait bontogató légitaxizásban, ha az akkumulátorok helyett hidrogén hajtja a járművet – ezt próbálta most ki az egyik ilyen cég, a jelek szerint eredményesen.
Közeleg a hidrogénnel hajtott teherautók kora: a nagy gyártók többféle megközelítésekkel próbálkoznak, a technológia korlátja a nem elég gyorsan bővülő infrastruktúra lehet.
Hiába tekintenek sokan a dekarbonizáció csodafegyvereként a hidrogénre, termelésének zöme még jelentős káros gázkibocsátással jár, és nagyon nem mindegy, hogy a későbbiekben milyen arányban használunk fekete, barna, szürke, kék, türkiz, rózsaszín, zöld vagy fehér hidrogént, ahogy az sem, hogy mire.
Egy ilyen lépés szentségtörésnek tűnik, egy olyan márkától, amely a szívó V12-esekre építve lett legendás, de az idők változnak.